Vintertøjssnak på en sommerdag – delvis reklame

Delvis reklame-indlæg (intet er modtaget, men deler gerne min begejstring for et skønt mærke)

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg altid har været rigtig glad for Reima når det kommer til vintertøj at klæde pigerne i. I vinters skrev jeg lidt om en Reima hvor de gik ind i kampen mod inaktivitet, de lavede en sjov kampagne hvor det hele handlede om at få børn til at bevæge sig mere, sådan helt generelt i hverdagen. Dette er stadig et fokus punkt hos dem, og arbejdet med ReimaGo fortsætter, så den der lille “chip” de har udviklet kan bæres i meget af deres tøj, denne kan så omsættes til forskellige ting i den spil-app de har udviklet. Men det er jo ikke gjort med at udvikle små lommer til en chip eller lave en sjov app. For det er vigtigt at det tøj vores børn har på indbyder til et aktivt liv, forstået således at det er muligt at bevæge sig frit i det, og det lover Reima at deres tøj kan. Vi har som sagt kun rigtig gode erfaringer med deres overtøj, især på aktiv ferier som skiture, men også i dagligdagen hvor den stod på kælkebakker og udeliv i børnehave og SFO.

Nu har jeg netop modtaget en mail om deres nye vinterkollektion (helt surrealistisk at læse om uld, flere lag tøj og flyverdragter når temperaturen igen er på den anden side af 20 grader og solen står højt, men sådan er det jo i tøjverdenen). Og jeg er vild med det endnu en gang. Designet er lavet med inspiration i den nordiske natur med højt til himmelen. Reima sætter fokus på at tøjet skal have længere levetid, forstået således at der arbejdes med lag på lag, så tøj kan bruges over flere sæsoner. Og de mellemste lag i Reimas tøj indeholder primært mere uld end tidligere, dette skal man ikke have læst med ret længe hos mig, for at vide at det er noget jeg sætter højt i mit tøj valg. Uld frem for microplast, både fordi det skaber mere naturlig regulering af kropsvarmen, men også for at skåne naturen for de store mængder af plast vi desværre hvert år udleder.

Om det lige bliver de farverige designs der vinder hos pigerne i år må tiden vise, måske de er mere til de dæmpede designs, som jo også er en del af den samlede kollektion. Personligt er jeg lidt vild med “Mælkevejs-designet”. Eller måske en af de skønne frakker.

En ting jeg i alt fald er glad for ved Reima er at de ikke kun tænker “Business” for ret skal ret, de er en virksomhed, de lever af at sælge deres produkter til os. Men de tager samtidig ansvar på en række områder. En ting er det med øget fokus på at børn og unge bevæger sig, men der tænkes også i alternativer til at gøre deres produkter vind og vandtætte (jeg vedhæfter pressemeddelsen hvor dette står i nederst i indlægget) samt at der tænkes i økologiske baner. De er selvfølgelig ikke ene om disse tanker, og gudskelov for det 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Reimas A/W 2018 kollektion hylder glæden ved bevægelse 

Siden 1944 har Reima udviklet tøj til aktive børn. Brandet har gradvist tilegnet sig en markedslederposition inden for premium performance wear til børn, og nu opfordrer Reima børn i mere end 35 lande til at være aktive, for at hjælpe den næste generation til en sund og glad opvækst.

Originalt design med en Nordisk arv

Reimas A/W 2018 kollektion er en hyldest til Finske skove og Nordisk natur. Eventyr og steder fra Arktis kommer til live i produktnavnene og printet. Sporty levende og brudte naturfarver kommer skiftevis til udtryk i tøjet, som skaber en rytme så naturlig som åndedrag. Designtemaerne henter inspiration fra vores omgivelser: fra helt små detaljer i naturen til det kosmiske omfang af Mælkevejen.

Ligeså fleksibelt som aktivt liv

Adskillige items fra kollektionen er 2-i-1 eller 3-i-1, og er anvendelige hele året rundt. Anvendelighed er nøgleordet: at købe færre ting og forlænge produktets levetid. Ved at vælge de forskellige lag tøj omhyggeligt forlænger man termokomfortzonen. Mange af Reimas base- og mellemlagsløsninger kommer nu med mere uld af to årsager: ekstra varme og mindre mikroplastisk spild i miljøet.

Altid værd at se

Et super hit som først blev introduceret i Reimas A/W 2017 kollektion, Vilkku reflekslufferne, fortsætter sin sejrsgang ind i 2018. Lufferne er med den allernyeste refleksteknologi, CE-certificeret til at kunne ses i 360° i trafikken når de bæres henover ærmet, som anvist. Reimas designere introducerer nu også disse reflekser andre steder: på jakkerne og overtræksbukserne fungerer det reflekterende all-over print utrolig godt, især i mørke!

Jeans genopfundet

Et særligt item i A/W 2018 kollektionen er de snavs- og vandafvisende jeans, som har en fantastisk isolationsevne, samtidig med at de ligner og føles som helt normale jeans. Thermolite® fibrene i stoffet har en dobbeltfunktion: fibrene er hule, så de isolerer rigtig godt i kulde, og de leder fugt væk fra huden, hvilket holder huden varm og tør. Stoffet er snavs- og vandafvisende takket være den sikre, fluorcarbone-fri* Teflon EcoElite® slidstærke og vandafvisende overfladebehandling. Desuden er det elastiske stof medvirkende til at jeansene ville følge alle barnets bevægelser præcist.

Blød for at imødekomme verden, økologisk for at bevare den

Bomulden i Reimas nye Green Line produkter er GOTS certificeret miljørigtigt landbrug, garanteret til at være ikke-giftig og økologisk. Det behagelige børstede Franske frotté stof er et sandt all-round materiale: børstet så det er blødt på huden for en dags-lang komfort, anvendeligt både inde og ude, i skole og til leg.

Få et godt greb på gletschere

I samarbejde med Vibram introducerer Reima slidstærke Artic Grip såler i børnestøvler, som de første i verden. Vibram har udviklet Vibram® Arctic Grip systemet specielt til at kunne klare sig på vådt is. Laplander-støvlerne introduceres på alle Reimas markeder med denne nye feature, så det bliver sikrere at gå på kolde, glatte og snedækkede overflader.

At opdage glæden ved bevægelse

Ved at udvikle produkter der tillader fri bevægelse og innovationer der opfordrer børn til at være aktive, vil Reima bekæmpe den stigende tendens til inaktivitet blandt børn, og hjælpe forældre med at holde deres børn aktive. I samarbejde med Suunto, det førende brand indenfor sportsure, dykkercomputere og sportsinstrumenter benyttet af eventyrer verden over, har Reima udviklet ReimaGO® konceptet. Det består af en bærbar sensor der måler børns fysiske aktivitet, en gratis spilapp der motiverer børn til at være aktive, og en hel tøjkollektion med specielle lommer der passer til censoren. Den gratis ReimaGO app kan downloades fra App Store og Google Play. Forældre kan også bruge appen uden censoren, så de nemt kan følge med i børnenes aktivitet og belønne dem for at være aktive.

 

 

 

*Hvorfor fluorcarbone-fri?

Fluorcarbonkemikalier(PFOAs) tilhører en større gruppe også bedre kendt som flourcarbone. Alle flourcarboniske vand- og snavsafvisende materialer er lavet med PFOAs, eller af substanser som kan nedbrydes biologisk til PFOAs. Ydeevnen på dette er i top, MEN det:

  • tager lang tid om at nedbrydes i naturen
  • akkumulerer i omgivelserne og i alle dyr og mennesker
  • virker til at være kræftfremkaldende
  • kan have indvirkning pattedyrs formeringsevner og hormonproduktion

Hvad burger Reima I stedet for PFOAs?

  • BIONIC-FINISH® ECO af RUDOLF group – baseret på hyper-branched polymer stof også kaldet dendrimer.
  • TeflonTM EcoEliteTM – en energikilde, bluesign®-godkendt plantebaseret finish.

Reima kort

Reima® er et førende mærke inden for funktionelt børnetøj. Firmaet blev grundlagt I Kankaanpää i 1944 og I dag beskæftiger Reima Oy omkring 400 mennesker. I 2016 nåede Reima en nettoomsætning på ca. 85 mio. EUR. Reimas produkter bliver solgt i 35 lande – i øjeblikket går 80% af Reimas produktion til eksport. Reimas mission er at sørge for at alle børn har friheden til at bevæge sig og lege udendørs uanset vejret. Funktionalitet, sikkerhed, bæredygtighed og innovation er fundamentalt for Reimas design. Reimas produkter bliver testet af verdens mest ærlige og nådesløse testhold – børnene selv.  Læs mere på: www.reima.dk

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kan du regne denne ud? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.